INDIAN AIR“ – WorldJazzTrio/Modern Sitarmusic

Datum: Sa, 23.06.2018 um 20:30
Veranstalter: Verein Innenhofkultur
Ort: New Amsterdam Bar (raj), Badgasse 7, Klagenfurt

Klaus Falschlunger (sitar)
Tobias Steinberger (percussion/framedrums)
Clemens Rofner (kontrabass, bassukulele)
Eintritt: € 12 | 10 | 6

„Behind the Scenes – Indian Air – Rare Moments“ mit special guest Bob Mintzer(sopransax)
https://youtu.be/HYtbDyNhBnc

Noah´s First Breath
https://www.youtube.com/watch?v=z7doXFsxXIE

City Hymn
https://www.youtube.com/watch?v=efT_ObHgjkU

Ein Live-Mitschnitt mit ausführlichem Interview mit Ö1-Jazzchef Andreas Felber von der Ö1-Jazznacht ist nachzuhören unter
http://www.sitarmusic.at/news.htm
http://oe1.orf.at/programm/443968

Pressetext:
Seitdem der österreichische Musiker Klaus Falschlunger vor über 20 Jahren mit indischer Musik und der Sitar in Berührung gekommen ist, hat er sich zu einem Virtuosen auf dem Instrument und einem der aktiven Vertreter der indisch-europäischen Szene in Europa entwickelt.
Mit dem Trio „Indian Air“, mixt er gemeinsam mit Clemens Rofner am Kontrabass und dem Percussionisten Tobias Steinberger traditionelle indische Musik mit modernem Jazz, Folk und Pop. Eine faszinierende Mischung exotischer und wohlbekannter Klänge – mitreißend, jazzig, raffiniert. Eine würziges, schräges Konglomerat unterschiedlicher Stile – und dabei immer ein bereicherndes Klangerlebnis. Listen to it!

Termine

am Mi, 25.06.2025 um 20:00

Noise, Silence, Action | Villa For Forest

Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt In this event, the GMPU Experimental Music Workshop will perform works by Pullitzer Prize recipient, Diné musician and artist Raven Chacon; experimental music mavericks Christian Wolff and James Tenney; and founding member of the Fluxus Movement Alison Knowles. Each work explores alternative forms of musical notation including graphical scores and text-based event scores that result in sounds and actions that challenge the very definition of music and prompt innovative and unconventional performance practices. These works also encourage a new form of listening and engaging with music by probing extremal and liminal musical spaces: from the almost imperceptibly soft and sparse to the loud and dense. In some cases, the music even reaches "beyond sound" through the consideration of colonial histories and the navigation of social systems and their corresponding power dynamics.

Free admission