WOLFGANG PUSCHNIG | HAMIDOU KOITA | MAMADOU DIABATE – Villa For Forest

Datum: Sa, 04.05.2019 um 20:30
Veranstalter: Verein Innenhofkultur
Ort: Villa For Forest, Viktringer Ring 21, Klagenfurt

Mamadou Diabaté (Balafon, Ngoni und Vokal)
Wolfgang Puschnig (Saxofon und Flöte)
Hamidou Koita (Perkussion und Vokal)
Eintritt: € 18 | StudentInnen € 10
Reservierung: 0676 9732222, office@innenhofkultur.at
Verein Innenhofkultur | Villa For Forest | Kooperationspartner Riedergarten

Mamadou Diabaté (Balafon, Ngoni und Vokal), Wolfgang Puschnig (Saxofon und Flöte) und Hamidou Koita (Perkussion und Vokal) werden am 4. Mai in der Villa For Forest das Publikum mit einer Vielzahl energiegeladener Songs, welche mit spannender Melodik, Vitalität und prickelnder Frische überraschen, aller Voraussicht nach – begeistern.
Koita und Diabaté besitzen kräftige und schöne Stimmen, Puschnig und Diabaté ergänzen den vokalen Anfang mit ihrem virtuosen und vollblutigen Spiel.

Willkommen.

Was für ein Zufall – Wolfgang Puschnig war voriges Jahr einen Tag früher, also am 3. Mai, mit Saxofour auf Einladung des Verein Innenhofkultur in Krumpendorf zu Gast.
Also tragen Sie sich für 2020 vielleicht den 5. Mai ein…

Termine

am Mi, 25.06.2025 um 20:00

Noise, Silence, Action | Villa For Forest

Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt In this event, the GMPU Experimental Music Workshop will perform works by Pullitzer Prize recipient, Diné musician and artist Raven Chacon; experimental music mavericks Christian Wolff and James Tenney; and founding member of the Fluxus Movement Alison Knowles. Each work explores alternative forms of musical notation including graphical scores and text-based event scores that result in sounds and actions that challenge the very definition of music and prompt innovative and unconventional performance practices. These works also encourage a new form of listening and engaging with music by probing extremal and liminal musical spaces: from the almost imperceptibly soft and sparse to the loud and dense. In some cases, the music even reaches "beyond sound" through the consideration of colonial histories and the navigation of social systems and their corresponding power dynamics.

Free admission