ENJ Society feat. Oliver Kent | Villa For Forest

Datum: Do, 14.03.2024 um 20:00
Veranstalter: Verein Innenhofkultur
Ort: Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt

Daniel Nösig - trumpet
Michael Erian - tenor saxophon
Oliver Kent - piano
Milan Nikolic - doublebass
Howard Curtis - drums

Eintritt: 22€ | 11€

Mit der ENJ Society der Musiker Michael Erian – Saxophone, Daniel Nösig – Trompete, Milan Nikolic – Bass und Howard Curtis – Schlagzeug, belebt eine höchst-innovative Gruppe einen eigenen, klavierlosen Sound, der von allen vier Musikern mitgetragen wird – normalerweise!!!!

Im Falle des Konzertes in der „Villa For Forest“ erweitert sich das Quartett zum Quintett und holt den „eleganten“ Wiener Pianisten Oliver Kent mit ins Boot. Die Liste der Superstars des Jazz, mit denen dieser bereits zusammen spielte ist schier endlos und reicht u. a. von Hannibal Marvin Peterson, Mark Murphy, Howard Johnson, Clark Terry, Allan Praskin, Delfayo Marsalis, Nuguyen Le, Vincent Herring, Jim Pepper, The New York Voices, Wolfgang Muthspiel, Don Menza und Patti Austin, bis hin zu Kurt Elling & John Hendricks.

In den neuen Kompositionen, die vorwiegend von Erian und Nösig stammen, zieht die ENJ Society ihre musikalisch feinen Fäden von Bebop und Walzer bis zum Swing und präsentiert u.a. formschöne, intensive Balladen.

Termine

am Mi, 25.06.2025 um 20:00

Noise, Silence, Action | Villa For Forest

Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt In this event, the GMPU Experimental Music Workshop will perform works by Pullitzer Prize recipient, Diné musician and artist Raven Chacon; experimental music mavericks Christian Wolff and James Tenney; and founding member of the Fluxus Movement Alison Knowles. Each work explores alternative forms of musical notation including graphical scores and text-based event scores that result in sounds and actions that challenge the very definition of music and prompt innovative and unconventional performance practices. These works also encourage a new form of listening and engaging with music by probing extremal and liminal musical spaces: from the almost imperceptibly soft and sparse to the loud and dense. In some cases, the music even reaches "beyond sound" through the consideration of colonial histories and the navigation of social systems and their corresponding power dynamics.

Free admission