Herwig Gradischnig | Claus Raible Quintett – searching for hope

Datum: So, 12.03.2017 um 18:00
Veranstalter: Verein Innenhofkultur
Ort: raj, Badgasse 7, Klagenfurt

Herwig Gradischnig (A) ts | Steven Fishwick (UK) tp
Claus Raible (D) p | Giorgos Antoniou (GR) b | Matt Home (UK) dr
Eintritt: € 15 | 12 | 7,50

SEARCHING FOR HOPE
‚the music of Elmo Hope‘
feat. Herwig Gradischnig ts / Claus Raible p

cover_searchin-for-hope

Das international besetzte Quintett um Herwig Gradischnig und Claus Raible widmet sich mit diesem Projekt der Musik des großen amerikanischen Pianisten/Komponisten und leider viel zu früh verstorbenen Elmo Hope.
Gradischnig ist einer der herausragenden Jazz-Saxophonisten Österreichs, Raible gehört zu den unumstößlichen Größen deutscher Jazzkreise,
Fishwick gilt als ‚der‘ Jazztrompeter im ganzen UK.
Mit Giorgos Antoniou und Matt Home an Bass und Schlagzeug spielt eine der most swinging rhythm-sections, die man in Europa finden kann.
Kommen Sie hören!!

(…) Hope arbeitete ab 1953 mit Sonny Rollins, Clifford Brown (Memorial Album 1953), Lou Donaldson und Jackie McLean. 1957 spielte er mit Chet Baker und tourte danach in der Band von Lionel Hampton. Aufnahmen unter eigenem Namen uva. mit Harold Land, Curtis Counce, Frank Foster, John Coltrane, Hank Mobley, Art Blakey, Paul Chambers und Philly Joe Jones. (…) Seine Kompositionen führten einige Fans und Kritiker wie David H. Rosenthal dazu, ihn auf die gleiche Stufe wie Bud Powell, Thelonious Monk oder Herbie Nichols zu stellen. (…) (wikipedia)

Termine

am Mi, 25.06.2025 um 20:00

Noise, Silence, Action | Villa For Forest

Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt In this event, the GMPU Experimental Music Workshop will perform works by Pullitzer Prize recipient, Diné musician and artist Raven Chacon; experimental music mavericks Christian Wolff and James Tenney; and founding member of the Fluxus Movement Alison Knowles. Each work explores alternative forms of musical notation including graphical scores and text-based event scores that result in sounds and actions that challenge the very definition of music and prompt innovative and unconventional performance practices. These works also encourage a new form of listening and engaging with music by probing extremal and liminal musical spaces: from the almost imperceptibly soft and sparse to the loud and dense. In some cases, the music even reaches "beyond sound" through the consideration of colonial histories and the navigation of social systems and their corresponding power dynamics.

Free admission