20 JAHRE UNIKUM : 20 LET

Datum: Do, 11.05.2006
Veranstalter: UNIKUM
Ort: Künstlerhaus Klagenfurt

luft::holen
programmreihe 2006 & Ausstellungsprojekt in Kooperation mit dem Kunstverein Kärnten/KoroŠka im Künstlerhaus Klagenfurt/Celovec und andernorts
11. Mai bis 09. Juni 2006

Auf::horchen
Musikreihe in vier Sätzen
Künstlerhaus und Sternwarte Klagenfurt/Celovec
Mai bis Juni 2006
1. Wolfgang::Mitterer
Klangereignis für Tasteninstrumente, Elektronik und Lautsprecher
Künstlerhaus Klagenfurt/Celovec
11. Mai 2006
2. Wolfgang::Puschnig
Drei Tage. Dreissig Stücke. Fünfzig Jahre.
Kooperation mit Verein Innenhofkultur
Künstlerhaus Klagenfurt/Celovec
19.–21. Mai 2006
3. weite::Lage
Musik und Entfernung
sternwarte klagenfurt/celovec
31. Mai & 02. juni 2006
4. oliver welter, fritz ostermeyer, hans schabus
The very pleasure presents „the mountain song cycle“
Künstlerhaus Klagenfurt/Celovec
09. juni 2006

STAZIONE DI TOPOLÒ::POSTAJA UNIKUM
Stazione di Topolò/Postaja Topolove (ITA) zu Gast im Künstlerhaus Klagenfurt/Celovec
13. Mai 2006

SCHÖNE::STRECKE
Zu FUSS von Villach nach Triest
Buchprojekt mit Wilhelm Berger, Gerhard Mauer, Gerhard Pilgram u. a. | Carinthia-Verlag
Juni 2006

HALTESTELLEN::EIN LEHRPFAD
Aktion im öffentlichen Raum
StudentInnen der Universität Klagenfurt/Celovec
Universitätsviertel | Juni 2006

Transalpina
Drei Tage Kunst, Musik und Literatur entlang der Wocheiner- und Karstbahn in Slowenien
Oktober 2006

UNIKUM 2.0
Multimediale Rauminstallation
Alpen-Adria-Universität Klagenfurt/Univerza Alpe-Jadran v Celovcu | Gestaltung: UNIKUM
November 2006

Termine

am Mi, 25.06.2025 um 20:00

Noise, Silence, Action | Villa For Forest

Villa For Forest, Viktringer Ring 21, 9020 Klagenfurt In this event, the GMPU Experimental Music Workshop will perform works by Pullitzer Prize recipient, Diné musician and artist Raven Chacon; experimental music mavericks Christian Wolff and James Tenney; and founding member of the Fluxus Movement Alison Knowles. Each work explores alternative forms of musical notation including graphical scores and text-based event scores that result in sounds and actions that challenge the very definition of music and prompt innovative and unconventional performance practices. These works also encourage a new form of listening and engaging with music by probing extremal and liminal musical spaces: from the almost imperceptibly soft and sparse to the loud and dense. In some cases, the music even reaches "beyond sound" through the consideration of colonial histories and the navigation of social systems and their corresponding power dynamics.

Free admission